עבודה בתיווך בתור עצמאי – שכירים שעושים הסבה למתווכים

מעולם מעולם העבודה כשכירים לעולם התיווך ההדל"ן

בשנים האחרונות, עקב שילוב של מספר גורמים מרכזיים, אנו עדים ליותר ויותר שכירים אשר מבצעים הסבה מקצועית ומחפשים את ההצלחה שלהם דווקא דרך קריירה עצמאית בתחום תיווך הנדל"ן.

מהן הסיבות העיקריות המובילות למעבר שכזה ולהפיכה לעצמאי בתחום תיווך הנדלן?

חוסר יציבות בתור שכירים – מאז משבר הקורונה בשנת 2020 , חברות רבות צימצמו את מצבת כוח האדם שלהן ועקב כך נפלטו אל שוק התעסוקה אנשים בעלי כישורים רבים, ניסיון והשכלה גבוהה, אך לעתים בגיל המקשה עליהם למצוא משרה הולמת ומכניסה בהתאם למעמדם.
שחיקה – בשלב מסוים בחיים חל שינוי בסדר העדיפויות של חלק מאנשי התעשייה, כשהנושא של שליטה בזמן, יצירת זמן פנאי ומשפחה והשקעה בבית מקבלים חשיבות אפילו גבוהה יותר מאשר זו של הקריירה.


מיצוב התיווך כמקצוע – עולם התיווך סבל במשך שנים רבות בישראל מדימוי שלילי עקב היותו תחום פרוץ ולא מבוקר. אולם בשנים האחרונות, עם כניסתו לתוקף של חוק המתווכים (1996) והגעתן של רשתות אמריקניות לישראל, כגון רי/מקס (1995) ורשתות נוספות, עובר התחום תהליך של התמקצעות ויצירת סטנדרטים איכותיים לעבודה. מובן כי אנשים המגיעים מתרבות ארגונית מקצוענית ומאתגרת ירגישו יותר בנוח לפעול בתוך תחום המאפשר להם לבטא את יכולותיהם מבלי להתפשר על רמת התפקוד אליה התרגלו.

עצמאות – לא מעט אנשים מגיעים בשלב מסוים בחייהם העסקיים לתובנה כי ברצונם לעשות עבור עצמם ולשלוט בכל הפרמטרים של הקריירה שלהם – זמן, השקעה, רווח וכו'. עולם התיווך מאפשר פלטפורמה של השקת עסק עצמאי בעלות יחסית נמוכה ועם פוטנציאל הכנסה משמעותי.


אז למה דווקא להפוך לעצמאי בתחום התיווך?


מתוך ניסיוננו ברשת רי/מקס,שכירים אשר הפכו לעצמאים, המחפשים להקים עסק בתחום התיווך תחת המטריה של רשת מבצעים סקר שוק מקיף ויסודי. לרוב הם ייפגשו עם מספר בעלי משרדים מתוך רשתות שונות, ויבדקו הן את האופציה של זכיינות והן את האפשרות של להיות סוכן. בשלב בחירת לימודי נדל"ן אנחנו בהחלט ממליצים על בירור מעמיק של כל האופציות הפתוחות בפניך, מתוך ידיעה כי אדם המבין היטב לאן הוא נכנס ומה נדרש ממנו ידע לתעל את המשאבים הכלכליים והנפשיים הנדרשים להצלחת העסק, ובכך יגדלו סיכויי ההצלחה.

בנוסף חשוב לציין את הממד האנושי. שכירים לשעבר אשר בחרו בתחום התיווך ציינו את המגע היומיומי עם אנשים כפיתוי משמעותי בבחירת העיסוק. חלק מהם עבדו במהלך שנים רבות בתוך מחסנים, חדרים סגורים, או עבודה ארכוה בהקלדת נתונים במחשבים. (פקידות וכו). הרצון לעבוד ישירות מול אנשים, בשטח ובאוויר הפתוח, מהווה טריגר משמעותי לשינוי קריירה.

לסיכום, קריירה כשכיר באופן כללי, טומנת בחובה הזדמנויות כלכליות ותחושה של יציבות וסיפוק – אך בשלב מסוים, וממגוון של סיבות כפי שראינו, לעתים אנחנו מחפשים כיוון אחר של הגשמה עצמית ועצמאית. עולם התיווך מציע היום הזדמנות מעניינת למטרה זו – הזדמנות ששווה לבדוק!

כתיבת תגובה